Нова реформа освіти – майбутнє української школи

1-5 лютого  у Трускавці  відбувся  IX зимовий осві­тянський Форум з інноваційних та інформаційних технологій на тему: «Використання сучасних іннова­ційних та інформаційних технологій при організації дистанційного і змішаного навчання в закладах освіти України: реалії та перспективи».

У Форумі, в очному та дистанційному форматі, взяли участь директори, заступники директорів закладів середньої освіти зі всіх областей України, спеціалісти управлінь і департаментів освіти, методисти  ОШПО, спеціалісти міських та районних відділів освіти в новоутворених ОТГ. Учасники мали змогу прослухати лекції та майстер класи спеціалістів освіти Сергія Пазюка, Юлії Левченко, Віталія Паздрія, Андрія Литвинчука, Олега Паски та інших.

Стриянин, Ярослав Турянський – президент Асоціації керівників закладів освіти України, яка вже 28 років носить назву «Відроджені гімназії України» розповідає: «Цьогорічний тренінг є дуже важливим. Його суть полягає в тому, що ми мусимо переходити у цифрову інформатизацію освіти, хочемо ми цього чи не хочемо. Тому перші три дні Форуму присвятили якраз вивченню впровадження електронного журналу, електронного розкладу, щоденника, електронного документообігу в закладах освіти. Тобто в нашому майбутньому мало би бути так, що навчальні заклади мають позбутися паперів і забути про все, що було колись і на даний момент ще існує. Все повинно бути в електронному варіанті. І тому ми запросили «Інститут освітньої аналітики», «Київську енергетичну Агенцію», компанію «Нова школа, щоб вони розповіли, що вони розробили і як це потрібно впроваджувати. Особливий вступ у світ аналітики  – це якраз представництво Міністерства освіти і науки України. Вони мають  завдання це зробити. Реформа нової української школи – це болюче питання. Тому що через три роки ми мали б опинитися по закону про освіту у наступному розкладі: початкова школа окремо, середня школа окремо і вища школа окремо. Але як це зробити серед діючих навчальних закладів – це складно, бо кожен заклад вважає що він найкращий, що йому не потрібно реформуватися. Хоча демографія дуже плачевна і сумна. Якщо в Стрию є школи, які набирають в десятий клас десять дітей, а має бути тридцять – це вже величезний знак запитання чому такий заклад продовжує існувати. Але так воно є. Тому ми повинні переконати освітянську громадськість, в першу чергу батьків, що має відбутися реформа не просто заради реформи, а заради якості. Тобто ми знаємо, що в селі діти не можуть отримати якісну освіту, то чому б їм 10-11-12-ті класи не вчитися в місті Стрию? Для цього нам потрібно, щоб усі директори поступилися своїми кріслами і відбулася реорганізація. Це можна зробити в цьому році з першого вересня, або згідно з законом через два роки в 2024-му році».

Пані Світлана – консультант Маріупольського центру професійного розвитку Маріупольської районної ради Донецької області відгукується про Форум позитивно: «Я жодним чином не шкодую, що приїхала сюди. Дуже вдячна пану Ярославу за те, що він очолює цю Асоціацію. Я вже четвертий рік поспіль намагаюся відвідувати всі заходи, які відбуваються, і доносити ту інформацію до своїх колег, яку я тут чую. Відповідно до того, що відбувається зараз у світі, всі новинки відбуваються і на наших форумах».

Поки цей майбутній проєкт реформації освіти залишається в розробці. Будемо сподіватися, що зміни відбудуться тільки на благо майбутнього покоління. Та для початку реформа мусить мати своє фінансове підґрунтя із  бюджету держави. «Електронна освіта» повинна забезпечити учнів  відповідними гаджетами та цілодобовим підключенням до Інтернет-мережі. Важливим є питання – чи справді ми хочемо здійснення реформи, яка створить «дитинство роботів», в яких все шкільне життя відбудеться в електронному варіанті?

Марія ПАК. Фото автора.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: