Ігор ГУЛА: «Депутатські обов’язки  зможу  вирішувати фахово та послідовно»

Наближаються вибори 25 жовтня. Ми продовжуємо знайомити читачів з неординарними особами, які попри самодостатність у тій чи іншій царині готові взяти на себе відповідальність і в громадському житті, щоб отриманий досвід спрямувати на вирішення проблем громади. У команді «Європейської Солідарності» чимало таких ентузіастів. Один з них, кандидат у депутати до Стрийської ОТГ, підприємець, засновник фірми з виробництва ялинкових прикрас «МІ І МЗС» Ігор Гула.

Чи знали ви, що ялинкові прикраси, розписані стрийськими художницями, як ексклюзивний товар продаються в Америці? Українці ж можуть придбати ці оригінальні вироби в «Епіцентрі» та деяких інших супермаркетах. Підприємство розташоване в м. Стрию і було засновано в 2000 році. Майбутній підприємець Ігор Гула посідав одну з керівних посад на відомому колись Стрийському склозаводі, а після його розпаду він зумів зберегти частину колективу художників і завантажити їх новою роботою – розписуванням іграшок. Бізнес починався з маленького помешкання, в якому працювало п’ять художників. Зараз компанія має власний цех, склад, офіс і колектив із 18-ти майстринь та низки спеціалістів допоміжних професій. Спеціалізація виробництва – оздоблення іграшок та різноманітних виробів з дерева.

«Ми виділяємось з-поміж інших саме тим, що виготовляємо виріб ручної роботи складного дизайну, з використанням дорогих (в основному імпортних) матеріалів. Компанія має своїх дизайнерів-розробників, які створюють ескізи, колекції. Вони ж працюють із замовниками, створюючи варіанти макетів за їхнім замовленням. Погоджені макети стають основою для роботи художників», – розповідає пан Ігор про процес роботи. Деякі малюнки настільки складні, що художник може створити лише 2-3 іграшки за день. Але в середньому досвідчені майстри, які працюють більш ніж 10 років, за день розписують близько 10 виробів середнього рівня складності.

Від самого початку діяльності керівник визначився з сегментом продукції, і не відходить від обраного шляху. Іграшки, що виготовляє компанія, належать до цінової категорії «середня+», деякі до «вищої». Гуртова вартість за одиницю продукції – від 50 до 250 грн. Така ціна виправдана, адже кожна прикраса – це авторська ручна робота. Звісно, що пересічний покупець часто обирає не естетику, а ціну, віддаючи перевагу дешевим китайським виробам. «Йти у дешевий сегмент не перспективно і не вигідно. У ньому працює кілька великих фабрик, зо два десятки дрібних виробників, схожу продукцію масово завозять з Китаю. З деякими колегами по ринку ми навіть співпрацюємо: комусь я передаю замовлення з категорії «дешеві іграшки», а хтось, навпаки, віддає важкі художні замовлення мені».

Творчий доробок компанії колосальний – близько 2000 різних малюнків. За рік компанія виготовляє до 50 000 штук іграшок, серед них і дерев’яні вироби. Розпис по дереву – ще один з напрямів роботи. Художники розмальовують фігурки та іграшки новорічної, різдвяної, великодньої тематики, ангеликів та інших персонажів. Якість виробів контролюється на кожному етапі.

Зараз «МІ І МЗС» продає іграшки переважно в «Епіцентрі», це основний і надійний клієнт. Географія продажів – вся Україна, міста-лідери це Київ, Дніпро, Харків, Одеса, Львів. Є дрібні точки продажів, зокрема і в Стрию. Виконує компанія і невеликі приватні замовлення для місцевого бізнесу, страхових компаній, банків. Вони замовляють на подарунки своїм працівникам, ключовим клієнтам, але не масово, адже вартість ручної роботи значно вища від наклейки чи друку.

Новий основний клієнт – дистриб’ютор в США, він замовляє 60% від загального валу продукції. Працювати над його замовленнями компанія починає з грудня попереднього року і аж до початку осені року святкового. Робота не проста: складні малюнки, ексклюзив. Продаються українські іграшки по всій Америці. Сам дистриб’ютор забезпечує доволі широку рекламу продукції. Це замовлення допомагає вирішити типову проблему сезонного бізнесу – величезні розриви у завантаженні виробництва та у платежах. Саме тому багато компаній не можуть утримувати постійний штат і щосезону відбирають робітників на певний період. За таких умов втримати високоякісних фахівців було б майже не можливо, а відповідно, і втриматися у своєму сегменті.

Шукає Ігор Гула і шляхів до Європи, зокрема, дистриб’юторів, яким надсилають пробні партії. Ящики ялинкових прикрас нещодавно відправлено у Німеччину, Польщу, Бельгію. Але правду кажучи, там радше шукають великі партії дешевого і посереднього товару, ніж невеликі – ручної роботи, вартісного.

Продавати через сайт, інтернет-магазини, рекламувати в мережі таку продукцію Ігор Гула не бачить сенсу. Спроба була, але за короткий час керівник компанії помітив специфічну форму визнання: продукцію фабрики почали підробляти китайці. Тому фотографування виробів цьому бізнесу шкодить. Один-єдиний рекламний канал, який використовують у «МІ І МЗС» – це участь у різних галузевих виставках. Їхня мета – по-перше, пошук гуртових клієнтів, а по-друге —показати новинки постійним клієнтам або ж потенційним.

Одним із найважливіших факторів свого успіху наш співрозмовник вважає колектив. Тому турбується про атмосферу на роботі, організовує спільні свята, спільний відпочинок. Фінансову мотивацію безпосередньо прив’язує не лише до складності/кількості робіт, але й до кількості років, які людина відпрацювала в компанії. Мабуть, тому на підприємстві більшість працівників мають стаж більш ніж 10 років…

«МІ І МЗС», як і будь-яка інша компанія-довгожитель, пройшла разом з нашою країною не одну кризу. Звісно, у неї не один раз були злети і падіння. «Якщо відбуваються кризи, бізнес не може лишитися осторонь, він є учасником цих процесів. Але потрібно навчитися сприймати їх як економічні умови, характерні для нашої країни. Не опускати рук, а шукати можливості, – узагальнює свій досвід підприємець. – Після кожного падіння обов’язково настане злет. Дуже важливо мати гарних партнерів, які можуть підтримати, допомогти у потрібний момент. Важливо це робити шляхом взаємодопомоги: ти – мені, я – тобі. І треба бути послідовним у своїй діяльності. Не можна хапатися то за одне, то за інше, бо  в жодному не буде успіху. Постійна робота в одному напрямку зрештою дає результат. Підприємець має думати над тим, як зробити свій продукт кращим, виробництво – раціональним і економним, штат – постійним, якість – стабільною. Ці прості речі допомагають створити конкурентний бізнес».

Ігор Гула, впевнений, що і депутатські обов’язки зможе також вирішувати фахово та послідовно. «Команда «ЄС» до якої я приєднався імпонує мені тим, що об’єднала підприємців, серед яких багато друзів-однодумців, людей різних професій, які досягли певного успіху й тепер готові свій досвід застосовувати й для міста в якому ми живемо. Ті, хто мене знає, скаже вам, що я людина діла. Можливо не вмію «солодко» говорити роздаючи обіцянки на право і наліво, бо звик перш за все власною працею доводити розпочате до кінця. Готовий свій підприємницький досвід застосовувати на благо громади», – наголошує Ігор Гула.

Наталія КАРПЕНКОВА.

Фото з архіву підприємства.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: