ЧИТАЧІ «ФОРТУНИ» ПРО ТЕ, ЧИ Є МАЙБУТНЄ У ДРУКОВАНИХ ЗМІ

За останні роки українські ЗМІ стають все більш електронними. Зокрема, відчувається трансформація друкованих видань в Інтернет-версії. У зв’язку з цим медіа-експерти виокремлюють такі тенденції: журналістика переживає кризу; соцмережі набирають обертів; Інтернет змінює ЗМІ; розвиватимуться всі ЗМІ, питання тільки у якому форматі. Газета «Фортуна» вже 17 років на ринку і має свою цільову аудиторію. Та, щоб йти в ногу з часом ще 10 років тому намагаючись адаптуватися під споживача нового формату було «запущено» Інтернет-версію газети.

І ось прийшов час нових змін. «Фортуна» активно розвивається у соцмережах, що дало змогу розшири ринковий сегмент шляхом прямої комунікації з потенційними читачами, які надають перевагу електронній версії газети. Більше того, відтепер є і телефонний додаток газети «Фортуна» (контент доставляється прямо на смартфони) і новий сайт, де наші клієнти-читачі мають змогу розмістити безкоштовні оголошення, або ж оплатити через сайт розміщення оголошення в друкованому варіанті газети, чи в інших виданнях «Співдружності» рекламно-інформаційних газет. А ще новинка! Топ-оголошення. Оплативши їх на сайті, ваше повідомлення протягом вибраного періоду буде виділене певним кольором і знаходитиметься серед перших п’яти.

Загалом Всесвітня павутина, має як позитивний, так і негативний вплив на ЗМІ. З одного боку Інтернет збільшив оперативність появи інформації, з іншого – Інтернет і соціальні мережі призвели до зниження авторитету традиційних ЗМІ. Чи так це? Ми вирішили поцікавитися у наших читачів.

Володимир КАМ’ЯНКА, депутат Стрийської міської ради

Маю давню звичку читати щотижневу періодику: «Експрес», «Високий Замок», «Фортуну», «Гомін Волі». Переглядаю «Фортуну» як друковану, так і в інтернет-версії. Світову мережу розглядаю, як засіб швидкого отриманняінформації про суспільно-громадське життя Стрийщини і подій, що відбуваються в Україні і зарубіжжі. Є багато в Інтернеті заангажованої інформації, саме такі новини сприймаю по-своєму, не надаю великої уваги. Писати некоректне – великої мудрості не треба. Стосовно періодики, відчувається спад попиту. Та це швидше економічна проблема. Враховуючи дорожнечу паперу і невисокий прожитковий рівень покупців преси, не кожна людина може дозволити собі купити газету. Цим можу пояснити відмову від підписки періодики. Також враховуючи те, що читаюче населення України, це в більшості післявоєнне покоління, тому сучасні ґаджети не завжди доступні для них. Відповідно, вони віддають перевагу щотижневим газетам. Люди люблять читати і не відмовляються від безкоштовних газет, що час від часу пропонують політики. Зрештою, кожна газета несе інформацію, яку отримує людина і вже володіє нею на свій розсуд. Цікавість інформації, яка подається, залежить від оперативності колективу, креативності, професіоналізму, вміння донести до людини потрібне. Поважаю роботу всіх журналістів, які своєю активністю стимулюють до позитиву і спільної співпраці. Читаю «Фортуну» від початку її виходу (2000 року), вдячний, що маю можливість час від часу розміщувати тут авторські замітки. Газета отримала нове лице. Перша шпальта її стала більш креативною, стало більше цікавої й різнопланової інформації про життя Стрийщини. Бажаю колективу газети збільшення тиражу і прихильників газети. Щоб газета «Фортуна» була на кожному столику в місцях відпочинку стриян.

Ірина ШМІГЕЛЬСЬКА, керуюча відділенням Ощадбанку

Виписуємо як «Фортуну» так і інші газети, для дітей журнал «Смайлик», деяку періодику купуємо. Ваша газета – це погляд як живе місто та Стрийщина; це зручність коли потрібно зорієнтуватись у цінах на різні товари та для багатьох знайти те, що шукають. Ще наша сім’я симпатизує «Високому замку», батькам до вподоби «Експрес» та «Добрий господар». Інтернет має свій позитив адже інформацію користувачі шукають під власні потреби відповідно під ці потреби є і контексна реклама, яка підбирається автоматично, а надалі й інформація якою цікавишся з’являється швидше в полі зору ніж інша. Зручно коли газети мають свої сторінки в Інтернеті та мобільні версії. Статтею легше поділитись з друзями. Проте в друкованій газеті так само як і в друкованій книжці є якийсь свій шарм і легкість у читанні. Інформації у ЗМІ можна довіряти частково бо є різниця між статтею в газеті і оголошенням у тій ж газеті. Ти розумієш, що місцевим журналістам можна довіряти і цікаво читати. То за оголошенням з номером без прізвища та імені можуть бути як щирі люди, так і шахраї. Відповідно так само і в Інтернеті. Тому моніторинг оголошень у газеті на предмет правдивості, своєрідний рейтинг довіри від «Фортуни» був би гарним додатком читачам. Адже справді газеті довіряють і сприймають її цілісно. Сайт газети «Фортуна» став цікавішим у дизайні, більш сучасним, зручнішим. Тішить, що газета розвивається. Кожна газета, і «Фортуна» не виняток, має свою аудиторію, якій вона цікава і корисна. Якщо цього нема, то нема і газети. Подібно як безкоштовні газети, – вони були, але не користувались попитом і пропали. Конкурентом книжки і газети називали кіно, потім телебачення. Але друковані видання залишились. Й Інтернет, звичайно, є конкурентом, але найбільшим конкурентом є сама газета. Культура читання не є втрачена. Тому бажаю розвиватись як у рамках газети так і виходити за рамки газети з цікавими проектами.

Андрій КИПЕНЯК, адміністратор сайту «Діловий Стрий»

Дізнаюсь про новини як з інтернету, так і з друкованих видань. Вважаю, що люди стали більш комп’ютеризовані, тому навіть книжки ми читаємо дуже рідко. І це погано, особливо для дітей. З газет віддаю перевагу “Фортуні” та “Експресу”. Решта газет нашого краю якщо і читаю, то набагато рідше. Газету “Фортуна” читаю з початку її заснування. Тому бачу весь її розвиток, це справді плідна робота працівників цього видання. В «Фортуні» мені подобається все, можливо потрібно трішки більше піднімати соціальних проблем міста. Як ідею — пропоную сайт переробити на більш новинний. А так — ви супер.

Марта ОСТАПОВИЧ, дизайнер-чоботяр

Надаю перевагу Інтернету. Лише тому, що він завжди під рукою. Люблю хороші газети, але не маю жодної звички їх купувати чи вибирати. Газети стали менш популярні думаю, що через доступність, і лінощі. В час Інтернету, поки інформація піде у друк, вона може втратити новизну, винятковість, актуальність. Інтернет гнучкіший. А от від газети вже очікуєш якості, зваженості, аналітики, оцінки авторитетних особистостей. Вимоги до газети значно вищі зараз, далеко не кожне видання може їм відповідати, думаю звідси і втрата популярності. Завжди вибиратиму друкований варіант тоді, коли до поданої інформації потрібно повернутись більше двох разів. Або ж потрібно ефективно опрацювати матеріал. Також газети є безцінними для художників, як свідчення проведеної виставки. Тут згадала один з голівудських шаблонів: часто-густо, коли головний герой мандрує в часі про рік, в якому він знаходиться, дізнається саме з газети. Можливо, десь у тому криється майбутнє друкованих видань: фіксувати надійно те, що пролітає в теперішньому реальному і віртуальному. Не завжди довіряю інформації місцевих ЗМІ. Взагалі, будь-які новини волію перевірити, якщо вони мене цікавлять. Час Інтернету дозволив сайтам і відомим інформаційним виданням друкувати під копірку неперевірену інформацію, то чого можна очікувати від місцевих ЗМІ? Любила читати «Український тиждень», що виписував дідусь. Там дуже багато якісних статей, до яких хочеться повертатись, які хочеться вирізати і зберегти. Зрештою, у них є книги сформовані з цих статей. На мою думку, це правильно. І підтверджує, як відповідально ставляться до своєї справи автори та редактори. «Фортуну» періодично читаю вже близько чотирьох років. В основному, Інтернет варіант. Завжди рекомендую її друзям, які щось хочуть продати чи купити у Стрию. Подобається читати розгорнуті статті про події, які пропустила. Вважаю «Фортуну» найвідповідальнішим періодичним виданням на теперішній час. Я б дуже раділа живим інтерв’ю, або статтям про місцевих митців, обов’язково з фотографіями робіт, якщо їхню роботу можливо показати. Із задоволенням почитала б колонку Миколи Закусова, про окремі будинки та місця у Стрию, підозрюю, що навіть би оформила передплату заради такого.

Галина ПУГА-ДАНИЛЬЦІВ, директор КП радіо «Голос Стрия»

Безперечно, майбутнє у друкованих ЗМІ є, бо, по-перше, вони мають своє коло – скажімо так – споживачів; по-друге, в історичному чи, як хочете, в документальному плані, ми і зараз звертаємось до старих підшивок газет та журналів, вишукуємо в архівах, музеях друковану інформацію, старі світлини – і тішимося ними, як справжнім скарбом. І так ще буде й буде… Інтернетматеріали мають свою специфіку. Вони короткі апріорі. Друковані ЗМІ більш інтелектуальні – така людська природа. Дотепер інтернеткнига не сприймається як книга на папері – що б ми не казали. Так і з інформацією у ЗМІ. Інтернет – коли дуже коротко, швидко тезисно, і – максимально оперативно. Але – коли детальніше, цікавіше – тоді, звичайно – друковані ЗМІ. Газети читаю залюбки. Багато і по-різному. І, як, напевно, всі ми – вибірково. Майбутнє друковані ЗМІ мають однозначно, як і будь-яке друковане слово. І ще один дуже важливий, на мою думку, чинник. Все-таки мова в друкованих ЗМІ не до порівняння правильніша, ніж в Інтернеті. Звичайно, газети стали менш популярними, бо Інтернет легший, оперативніший, доступніший, зрештою -дешевший. Але ці дві речі – друковане слово й Інтернет – не є взаємозамінними. Найкращий варіант, коли вони доповнюють одне одного, як це робить газета «Фортуна» (друкований продукт та інтернет-версія). От за цим справді майбутнє. Успіху! Який, без перебільшення, у вас уже є.

Розпитувала
Наталія КАРПЕНКОВА.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: