Читачі «Фортуни» про систему електронних петицій

З 24 жовтня 2016 року Стрий підключено до єдиної системи електронних петицій.  Її створено в рамках програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), що фінансується Швейцарською Конфедерацією та виконується Фондом Східна Європа, Фондом InnovaBridge у партнерстві з Державним агентством з питань електронного врядування.

Тобто ця платформа безкоштовна для міської ради та створена за грантові кошти.  Стрияни отримали змогу подавати колективні електронні звернення, які за умови набрання необхідної кількості голосів стають обов’язковими до розгляду. Для того, щоб створити таку  електронну петицію до міської ради, стриянам потрібно зареєструватися (заповнити спеціальну форму) на веб-сайті http://e-dem.in.ua/stryi. Це одна з форм участі територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування.

Чи скористалися містяни таким шансом? Знаходимо відповідь зайшовши на сайт. На сьогоднішній день на сайті https://e-dem.in.ua/stryi триває збір підписів на 4 петиції, 13 – з відповідями і 0 на розгляді. Усього ж за рік існування цього публічного електронного майданчику зареєстровано 70 петицій.

Як бачимо більшість з них не підтримано через пасивність самих стриян, які чи то не довіряють системі електронних петицій, чи то не вірять у те, що таким чином щось можна змінити. Серед тем звернень превалюють звернення з розділу благоустрій міста та будівництво, транспорт і дороги, сім’я, молодь, діти та екологія.
Ми вирішили поцікавитися у наших читачів, що вони думають про системи електронних петицій і чому стрияни такі пасивні?

 

Галина КРАВЦОВА, науковий співробітник інституту народознавства НАН України

Про систему електронних петицій дізналася ще до того, як вона почала працювати у Стрию. Дуже чекала на цей крок міської влади. Моя петиція була першою, у ній йшлося про потребу облаштування пішохідного переходу на вул. О. Степанівни поблизу школи №6. Необхідні голоси було зібрано, згодом надійшла письмова відповідь. Десь через 8 місяців встановили знаки та намалювали «зебру».

На сайт заходжу постійно, підписом підтримую ініціативи стриян. Дуже сумно, що, переважно, щоб 150 людей відгукнулося, авторові доводиться буквально просити земляків, розміщуючи посилання на сайт у фейсбучних місцевих групах. Гадаю, що мою петицію, яка мала б допомогти убезпечити дітей від нещасного випадку, також не підписала б необхідна кількість людей, якби не цей метод.

Невже батькам учнів шкіл, шлях до яких пролягає через цей шмат дороги, все одно? Власне байдужість більшості стриян є причиною того, що такий хороший засіб спілкування з чиновниками фактично занепадає. Можливо, люди не зовсім довіряють такому методу, адже далеко не всі петиції, на які влада надала позитивні відповіді, мали завершення відповідною дією, що теж дуже прикро.

Мабуть, працівники міської ради могли б проводити спеціальну роботу, яка б сприяла поширенню інформації, популяризації сайту, але чомусь ніхто цього не робить. Можливо, найближчим часом сформулюю нову петицію хоча б для того, щоб підняти якусь тему на обговорення. Проблем у нашому місті багато, кожна сфера має прогалини.

Це й питання охорони пам’яток архітектури, наведення ладу зі стихійною торгівлею (зокрема, на дорозі біля ринку), облаштування парковок, озеленення, дитячі майданчики та зони відпочинку, створення муніципальної поліції, облаштування пандусів та зручних тротуарів для людей на інвалідному візку, розробка напрямку туристичної привабливості Стрия і багато іншого. Принагідно хочу щиро подякувати всім тим, хто подає петиції та тим, хто їх підписує.

 

Андрій ПОВРОЗНИК, ініціатор впровадження електронних петицій для стриян

Уже давно в інших містах було впроваджено електронні петиції, тому я подумав, що у Стрию теж має бути така платформа обміну громадською думкою й запропонував колегам депутатам підтримати мою ініціативу. При написанні проекту мав на меті дати можливість стриянам комунікувати, висловлювати свою позицію щодо місцевих актуальних питань.

Процес впровадження був тривалим близько півроку. Колеги по фракції й громадські активісти не дали загубитися у владних кабінетах цьому проекту. Перші кілька місяців я щодня моніторив ситуацію, заходив на сайт петицій і був задоволений коли, наприклад, перші петиції за короткий термін часу набирали необхідні голоси. Ці петиції стали лакмусовим папірцем проблем у нашому місті.

Зараз раз у тиждень дивлюся, які нові петиції з’явилися, як голосують за вже подані звернення. Аналізую, хто які петиції підтримує. Можу сказати, що є 500-700 активних користувачів сайту, які мабуть, як і я заходять і цікавляться ситуацією, зареєструвалися і підтримують ту чи іншу ініціативу. Ще один висновок, який я можу зробити це те, що Стрий у своєму розвитку відстає від інших міст: ми ще на стадії радіотелефону тоді як маємо бути вже айфоном.

На жаль, як показав перший рік дії електронних петицій у Стрию, що стриянам простіше у фейсбуку писати коментарі ніж активніше брати участь у реальному житті громади. Це можу пояснити лиш тим, що люди сподівалися на швидке реагування зі сторони влади на ту чи іншу проблему, а тут шлях від публікації до вирішення питання тривалий і відповідно наступає певне розчарування.

З іншого боку населення Стрия, яке є активними користувачами Інтернету – це студентська молодь та ті, які у пошуках кращого життя виїжджають на заробітки, а залишаються старші люди, які ще досі вірять в обіцянки влади. Та є вже ряд петицій, які виконавча вертикаль готова реалізувати, зокрема, роздільне сортування сміття. Впевнений, що мої старання при підтримці активних громадян не були і не будуть марними.

 

Олеся ПОЖАР, менеджер з постачання фірми «Укрпол»

Про те, що у Стрию діє єдина система електронних петицій знаю з першого дня її підключення. Заходила неодноразово, постійно голосую за петиції, що мені подобаються. Подавала і я петицію «Щодо вжиття заходів безпеки на територіях шкіл, дошкільних навчальних закладів, інших закладів освіти та культури» та її доля поки сумна: ще десь близько 30 днів залишилось до кінця голосування, а зібрала вона лише 97 голосів.

Взагалі, цей метод участі територіальної громади у місцевому самоврядуванні досить хороший, тому я особисто відношуся до нього дуже позитивно. Низька активність стриян пояснюється не лише пасивністю і частково байдужістю людей, а в основному тим, що важко зареєструватись, постійно вибивають якісь помилки, люди вирішують «не напрягатись» і не доводять справу до кінця, не розуміючи важливості свого голосу.

Зацікавити містян активніше підтримувати звернення чи самим розміщувати петиції дуже просто: спростити реєстрацію, знайомити з електронними петиціями людей через соцмережі чи друковані матеріали. З самого початку потрібно було провести інформаційну кампанію, щоб кожен користувач Інтернету в нашому місті знав про таку можливість. А у старших людей є діти і внуки, які я впевнена, на їхнє прохання радо допомогли б з розміщенням їхнього звернення. Головне бажання.

 

Наталя КАНІВЕЦЬ, секретар Стрийської міської ради

Добре пам’ятаю, як колеги депутати розглядали проект який подав Андрій Поврозник щодо впровадження єдиної системи місцевих петицій. Вважаю, її прийняття це крок до покращення взаємодії влади та громадян, що своєю чергою сприятиме розвитку соціальних інновацій в Стрию, а використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, окрім того, що допомагатиме вдосконалювати якість самоврядування, покращить якість послуг та доступ до інформації для громадян, підвищить прозорість та підзвітність органів влади.

Місцеві петиції – ресурс який дає можливість громадянам вказувати владі на нагальні проблеми. А владі це дає можливість моніторити проблемні питання та знати настрої мешканців. Я особисто петицій не подавала та час від часу заходжу на сайт. На мою думку, звернення мають бути вагомі, а не локального значення, тоді вони збиратимуть необхідну кількість голосів і в результаті будуть реалізовані.

Електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини. Вірю, що з часом стрияни звикнуть до цивілізованих методів спілкування з владою і сайт електронних петицій нашого міста буде дієвим.

Розпитувала Наталія КАРПЕНКОВА

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: